پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226826
چه کساني مي خواهند از مجلس راي اعتماد بگيرند؟/از فساد بيمه ايران تا حضور در فتنه سبز!
تاریخ انتشار : 1395/08/05 11:21:06
نمایش : 1060
هر 3 نامزد معرفي شده به مجلس براي جايگزيني وزراي مستعفي، فاقد صلاحيت بوده و به همين دليل از مجلس نهم رأي اعتماد نگرفتند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مسعود سلطاني‌فر (نامزد تصدي وزارت ورزش) به عنوان وزير پيشنهادي ورزش و جوانان به مجلس معرفي شد که در پايان راي‌گيري مشخص شد که آراي اخذ شده 283 راي بوده است و سلطاني‌فر 117 راي موافق و 148 راي مخالف داشته و 18 راي ممتنع کسب کرد و نتوانست وزير شود.

مخالفان، حضور سلطاني‌فر در وزارت ورزش را سايه سنگيني خواندند که به حضور افراد غيرورزشي در هيئت ورزشي استان‌ها مي‌انجامد. اين نمايندگان همچنين بيان داشتند که سلطاني‌فر 35 سال سابقه مديريتي دارد ولي سوابق اجرايي و تحصيلاتي وي هيچ ربطي به ورزش ندارد و معيار شايسته‌سالاري در خصوص معرفي وزير پيشنهادي ورزش و جوانان رعايت نشده است.

نامزد تصدي وزارت ارشاد نيز سيدرضا صالحي اميري است که نتوانست در مجلس نهم براي تصدي وزارت ورزش و جوانان رأي کسب کند. الياس نادران از جمله نمايندگان شاخص مجلس نهم وقتي به عنوان مخالف پشت تريبون مجلس حاضر شد به سوءمديريت و برخي فسادهايي پرداخت که در زيرمجموعه مديريتي صالحي بوجود آمده بود.

وي با اشاره به دلايل خود براي مخالفت با وي گفت: «دليل اول پرونده بيمه ايران است، اين پرونده حکايت از فساد سازمان يافته گسترده دارد و تا به حال به اتهامات دهها تن از متهمان پرونده رسيدگي و براي بيش از 50 متهم  حکم قضايي و کيفري صادر شده است.»

وي اظهار کرد: «يکي از دلايل فقدان صلاحيت آقاي صالحي براي وزارت ورزش و جوانان پرونده بيمه ايران است، اين پرونده که حکايت از فساد مالي گسترده سازمان يافته دارد تا به حال به اتهامات ده‌ها تن از متهمان پرونده بررسي و براي بيش از 50 تن از آنها احکام جزايي و کيفري صادر شده است اما هنوز به اتهامات برخي از افراد رسيدگي نشده است. اگر روزي از اين پرونده رمزگشايي شود و سياسيون و مديران اجرايي و کارچاق‌کن‌ها به مجازات برسند بخشي از دين قوه قضائيه به نظام و مردم ادا خواهد شد.»

از سوي ديگر پس از عزل فاني، فخرالدين احمدي دانش‌آشتياني به عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش به مجلس معرفي شده است. اين در حالي است که حسن روحاني رئيس‌جمهور آبان‌ماه 1393 طي نامه‌اي به علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي «دانش‌آشتياني» را به عنوان چهارمين وزير پيشنهادي دولت براي تصدي سکان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، براي کسب رأي اعتماد به خانه ملت معرفي کرد که وي نيز مانند سه وزير ديگر نتوانست راي اعتماد نمايندگان مجلس را کسب کند.

عليرضا زاکاني نماينده از جمله مخالفان وزارت آشتياني با بيان اينکه سپردن مديريت آموزش عالي به عناصر افراطي خلاف مصالح کشور است، گفت: « تا امروز هر کس براي وزارت علوم به ما معرفي شد در فتنه مشارکت داشت، امروز هم که دانش آشتياني معرفي شده است به اعتقاد بنده و با توجه به استنادات از عوامل گرداننده فتنه 88 است که البته اين موضوع راستگويي دولت را مي‌رساند که گفت: اگر 10 نفر را هم رد کنيد هر بار در همين مسير معرفي مي‌کنيم بر اين جريان تاکيد داريم.»

وي خاطر نشان کرد: «آقاي دانش‌ آشتياني به مدت 20 سال مديرعامل مدارس مفيد بوده است. تهران 3 هزار مدرسه دارد تنها مدرسه‌اي که مدير آن در زمان فتنه دستگير شد مدير مدرسه مفيد بود و تنها مدرسه‌اي هم که روز قدس از مدرسه راهپيمايي به راه انداخت تا شعار نه غزه نه لبنان را سر دهند مدرسه مفيد به مسئوليت و مديريت آقاي دانش‌آشتياني بود.»

سپس در همين جلسه فيلمي از حضور فخرالدين احمدي دانش‌آشتياني در تحصن دانشگاه اميرکبير در سال 88 به نمايش درآمد.

زاکاني در هنگام پخش اين فيلم با بيان توضيحاتي با اشاره به اينکه دانش‌آشتياني متعلق به دانشگاه اميرکبير نيست و از دانشگاه ديگري به اين دانشگاه آمده است، خاطر نشان کرد: «وزير پيشنهادي حضور در فتنه را تکذيب مي‌کند اما اين فيلم نشان مي‌دهد آقاي دانش آشتياني نه تنها در اين تحصن شرکت کرده بلکه گرداننده آن نيز بوده است.

منبع:کيهان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html